Tuesday, December 28, 2010

ក្រុង​ពាលី​សុំ​​ម្ចាស់​ទឹកម្ចាស់​ដី​​បើក​ការ​ដ្ឋាន​ស្ថាបនា​ស្ពាន​អាកាស​ស្តុប​ពេទ្យ​ព្រះ​កុសុមៈ

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ​នា​រសៀល​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ធ្នូ ឆ្នាំ​២០១០ សាលា​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ បាន​ធ្វើ​ពិធី​ក្រុង​ពាលី សុំ​ម្ចាស់​ទឹក​ម្ចាស់​ដី ដើម្បី​ឈាន​ទៅ​​បើក​ការ​ដ្ឋាន​​ជា​ផ្លូវ​ការ​ស្ថាបនា​ស្ពាន​អាកាស​នៅ​​​ស្តុប​មន្ទីរ​ពេទ្យ​ព្រះ​កុសុមៈ នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២៩ ធ្នូ ដែល​តាម​គំរោង​ស្ថិត​ក្រោម​​អធិបតី​ភាព​សម្តេច​តេជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​នៃ​ព្រះ​រាជា​ណា​ចក្រ​កម្ពុជា ។ ពិធី​សែន​ក្រុង​ពាលី​ធ្វើ​ឡើង​​ក្រោម​​អធិបតី​ភាព​លោក​កែប ជុតិមា អភិ​​បាល​នៃ​​គណៈ​​​អភិ​បាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​លោក​ជំទាវ ជុំ សាមីន ជា​ភរិយា ​​លោក​ម៉ប់ សារិន ប្រធាន​​ក្រុម​​ប្រឹក្សា​​​រាជធានី​ភ្នំពេញ ​ដោយ​មាន​ការ​ចូល​រួម​ពី​មន្ត្រីរាជ​ការ​ក្រោម​ឱវាទ​សាលា​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ និង​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​យ៉ាង​ច្រើន​កុះ​ករ ។


ពិធី​ក្រុង​ពាលី​​ប្រារព្ធ​ធ្វើនៅ​​សួន​ច្បារ​ច្រមុះ​ជ្រូក​អតីត​តោ​ពីរ ដោយ​មាន​ការ​បិទ​កំណាត់​មហា​វិថី​សហ​ព័ន្ធ​រុស្ស៊ី​មួយ​ចំហៀង ​ឯ​ពិធី​បើក​ការ​ដ្ឋាន​​ផ្លូវ​ការ​​នឹង​ប្រារព្ធ​​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​សាកល​វិទ្យា​ល័យ​​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ​ ក្រោម​​អធិបតី​ភាព​សម្តេច​តេជោ ហ៊ុន សែន និង​លោក​ជំទាវ​បណ្ឌិត ដោយ​មិន​មាន​ការ​បិទ​មហា​វិថី​សហ​ព័ន្ធ​​រុស្ស៊ី​ទេ ។ តាម​គំរោង​នៅ​ពេល​ថ្លែង​​សុន្ទរកថា​ចប់​ សម្តេច​តេជោ និង​លោក​ជំទាវ​​និង​អញ្ជើញ​ទៅ​ចុច​ប៊ូតុង​ ឬ​ទាញ​ខ្សែ​បញ្ជា​គ្រឿង​ចក្រ​ទើប​មាន​ការ​បិទ​ផ្លូវ​​មួយ​ភ្លែត​ ។
មន្ត្រី​ជំនាញ​សាលា​រាជ​ធានី​ បាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា ស្ពាន​អាកាស​​ទី​២ ឬ​ស្ពាន​​អាកាស​ថ្មី​ដែល​គ្រោង​សាង​សង់​​នេះ ជា​ស្ពាន​បេតុង​អាម៉េ​ មាន​ប្រវែង​៣៤៥​ម៉ែត្រ ទទឹង​១៥,២០​ម៉ែត្រ ​ហោះ​ស្រប​​តាម​មហា​វិថី​សហ​ព័ន្ធ​​រុស្ស៊ី ចំណុច​កណ្តាល​មាន​កំពស់​​៥,៥​ម៉ែត្រ យក​ត្រង់​ចំណុច​​ផ្លូវ​​បំបែក​ជា​៤​​នៃ​​មហា​វិថី​សហ​ព័ន្ធ​រុស្ស៊ី និង​ផ្លូវ​លេខ​៥៩៨ ។ ស្ពាន​អាកាស​នេះ ជា​ស្ពាន​ទ្វេ​ទិស​ចរាចរណ៍​​សំរាប់​រថយន្ត​ទៅ​មក និង​គ្មាន​​ចិញ្ចើម​សំរាប់​ថ្មើរ​ជើង​ទេ ។ ស្ពាន​អាកាស​ទី​២​នេះ វែង​ហើយ​ធំ​ជាង​ស្ពាន​អាកាស​ទី​១ ក្បាល​​ថ្នល់​ដែល​អនុ​វត្ត​​ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន OCIC ជា​ថវិកា​បាន​មក​ពី​ជួល​ដី​កោះ​ពេជ្រ​​ដូច​ស្ពាន​ទី​១ ដែរ ។
ស្ពាន​អាកាស​ទី​២ នេះ មាន​​​ដៃ​ស្ពាន​មួយ​ទៀត ទំលាក់​ទៅ​មហា​វិថី​កម្ពុជា​ក្រោម បំបែក​ពី​​ស្ពាន​ធំ​ស្រប​មហា​វិថី​សហ​​ព័ន្ធ​រុស្ស៊ី​មាន​ប្រវែង​១៦០​ម៉ែត្រ ទទឹង​៦,៥​ម៉ែត្រ ជា​ស្ពាន​ឯក​ទិស​ចរា​ចរណ៍​​ក្នុង​ទិស​ដៅ​ចុះ​ពី​ស្ពាន​ធំ​ទៅ​មហា​វិថី​កម្ពុជា​ក្រោម​ ​ដែល​មាន​មួយ​​កន្លែង​សំរាប់​​រថយន្ត និង​មួយ​កន្លែង​សំរាប់​ម៉ូតូ និង​គ្មាន​​ចិញ្ចើម​សំរាប់​ថ្មើរ​ជើង​​ដែរ ។ ការ​ស្ថាបនា​ស្ពាន​នេះ មាន​ដាក់​បង្គោល​​​ភ្លើង​បំភ្លឺ លាប​​គំនូស​ចរា​ចរណ៍​ ​ដាក់​របាំង​បេតុង​ចែក​ទ្រូង​ស្ពាន ​ស្ថាបនា​​បង្កាន់​ដៃ​ស្ពាន​សង​​ខាង​កំពស់​១,០៨​ម៉ែត្រ ទទឹង​០,៥​ម៉ែត្រ ​មាន​ជំរាល​៥,៧% ។ ស្ពាន​​មាន​សសរ​១៤​បូក​ទាំង​ដៃ​ស្ពាន និង​​​មាន​ការ​​ស្ថាបនា​សួន​ច្បារ​នៅ​​​ខាង​ក្រោម​ រៀប​ចំ​​បណ្តាញ​​អូរ​អម​សង​ខាង​​ស្ពាន និង​តំបន់​​ជុំ​វិញ ។ ​​មាន​ស្ថាបនា​ពង្រីក​ផ្លូវ​កៅស៊ូ​អម​សង​ខាង​ស្ពាន​នៅ​ផ្នែក​​ខាង​លិច​ភ្លើង​ស្តុប​​ទទឹង​៧​ម៉ែត្រ និង​ផ្នែក​ខាង​កើត​ភ្លើង​​ស្តុប​ទទឹង​​៥.៥០​ម៉ែត្រ ។ ក្រៅ​ពី​នេះ ​មាន​ការ​ស្ថាបនា​រង្វង់​មូល​នៅ​ខាង​លិច​សាកល​វិទ្យា​ល័យ​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ និង​ស្ថាបនា​សួន​ច្បារ​សំរាប់​បែង​​ចែក​ទ្រូង​ផ្លូវ​លើ​​ផ្លូវ​លេខ​២៧១ និង​ផ្លូវ​លេខ​៥៩៨ ព្រម​ទាំង​ដាក់​ស្លាក​សញ្ញា​ចរា​ចរណ៍​​ផង​ដែរ ៕

No comments:

Post a Comment